У дошкільному віці відбувається збагачення і порядкування чуттєвого досвіду дитини, оволодіння специфічними формами сприймання і мислення, бурхливий розвиток уяви, формування довільної уваги і пам'яті.

Пізнання дитиною навколишнього світу за допомогою відчуттів і сприймання створює необхідні передумови для виникнення складніших пізнавальних процесів (мислення, пам'ять, уява). Розвинена сенсорика - основа для удосконалення практичної діяльності дитини.

Саме про це говорили вихователі закладів дошкільної освіти на засіданні методичного обєднання 27 листопада 2019 року, який проходив на базі Путивльського навчально-виховного об’єднання.
         Засідання відкрила методист районного методичного кабінету з дошкільної освіти Олена Бикова, яка сказала, що чим менша дитина, то більше значення в її житті має чуттєвий досвід. На другому-третьому році життя, дитина вже готова засвоювати сенсорні еталони, тобто вчитися правильно розрізняти й називати властивості предметів. Вона починає накопичувати уявлення про величину, форму, колір та інші властивості предметів. Це відбувається під час ігрових вправ та ситуацій, які створює дорослий зі спеціальною розвивальною метою. Під час гри дитина мимовільно освоює прийоми групування і класифікації, поняття відношення і залежностей між предметами за величиною, формою, кольором, розташуванням у просторі. Отже, сенсорний розвиток нерозривно пов’язаний із різними видами діяльності.

         Тетяна Комісаренко, вихователь Руднєвського НВК, поділилась досвідом використання дидактичних вправ «Райдуга», «Гудзики», «Струмок».

         Наталія Столбіна, вихователь Путивльського НВО, розповіла про хід проведення дидактичних ігор «Дощова хмара», гра з губками «Сонечко», рухлива гра-вправа «Посадимо метеликів на квітку».

         У роботі МО взяли участь фахівці Інклюзивно-ресурсного центру: практичний психолог Юлія Іванова та учитель-логопед Ольга Смілик. Педагоги надали практичні поради щодо складання психолого-педагогічної характеристики дитини дошкільного віку. Розповіли про раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами, співпрацю вихователів, батьків і працівників ІРЦ.

         Всім присутнім вихователям були надані методичні рекомендації за темою МО.

Методист з дошкільної освіти                                                   Олена БИКОВА

01012012

01012013