25 лютого 2020 року відбулася зустріч директора Інклюзивно-ресурсного центру відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації Тамари Кизенко із педагогічним колективом Путивльського районного центру позашкільної роботи  з  питання упровадження інклюзивного навчання у закладах позашкільної освіти та створення інклюзивного освітнього середовища.

      Спочатку директор ІРЦ зупинилася на нормативних документах з даного питання, ознайомила з термінами, які зазначені у Законі України «Про позашкільну освіту», а саме: інклюзивне навчання, інклюзивне освітнє середовище, особа з особливими освітніми потребами, індивідуальна програма розвитку.

      У постанові Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2020 року №779 «Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти» прописані всі необхідні кроки – від того, що робити батькам для зарахування дитини, до дій адміністрації закладу та його засновників. Це дуже важливо, адже мета – розвивати інклюзію в різних закладах освіти. Раніше такі ж порядки вже були затверджені для дошкільних, закладів загальної середньої освіти, профтехів та вишів. Тобто відсьогодні правила організації інклюзії вже є для всіх рівнів освіти.

     Так, щоб дитину з особливими освітніми потребами зарахували до позашкільного закладу, її батькам або законним представникам треба подати відповідну заяву. До неї необхідно додати документи, які підтверджують наявність у дитини особливих освітніх потреб (висновок  інклюзивно-ресурсного центру). Відтак керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу. Він також має сформувати команду психолого-педагогічного супроводу, до якої входять педагогічні працівники, адміністрація закладу та за потреби інші спеціалісти. Ця команда працює над розробкою індивідуальної  програми розвитку разом із дитиною з особливими освітніми потребами та її батьками.         Важливо, що для старту роботи інклюзивної групи заклад позашкільної освіти має відповідати  установленим вимогам. Зустріч завершилася рубрикою Запитуйте-відповідаємо» та переглядом повчально–інформаційного мультфільма.

2602201

2602202